





1883: Building Railroads in Northern Italy
1883, et spil baseret på 18xx-systemet, gengiver den glemte historie om fortidens små jernbaner i denne del af Po-dalen, der forbinder de mest afsidesliggende landsbyer i de Emilian-Appenninerne med den store Po-flod.
Antal spiller: 2 - 4 / Spilletid: 180 - 300 / Alder: 12+ / Level: Medium-Heavy / Udg. 2019
Du vil være tycoons, der vil konkurrere om at tjene penge og opbygge den bedste portefølje ved at investere og operere på det italienske jernbanesystem fra 1883 og fremefter.
Nogle funktioner:
a/ 1883 er en "incremental cap" stil 18xx, hvor virksomheder modtager penge i deres statskasser fra:
1/ spillere, der køber selskabets aktier.
2/ de selskaber, der udsteder deres aktier til Bankpuljen til næsten markedspris.
b/ Tilfældige begivenheder - som virksomheder kan afbøde ved at købe politisk støtte.
c/ Regeringsindrømmelser - hvorved virksomheder (og spillere) får en bonus for at skabe bestemte forbindelser
d/ Et busselskab - som spillere må købe aktier i, og som har sit eget netværk i bestyrelsen
e/ Et andelsselskab - som spillere skiftes til at køre (og kan stjæle fra)
f/ To selskaber, der kan fusionere, hvis deres præsidenter er enige.
g/ "Tyngekraftstog" der kan køre på spor, der allerede bruges af 'normale' tog og lægge til virksomhedens indkomst - de tæller ikke med i et selskabs toggrænse, men der slås en terning for at afgøre, om de sammenbrud (og så ikke få indkomst) eller endda tabt helt.
h/ kun et udbytte, der er større end eller lig med et selskabs aktuelle aktiekurs, vil flytte denne aktiekurs til højre på markedet.
For regler: TRYK HER
1 mounted map,
6 countersheets,
9 Company cards,
1 set of banknotes,
183 cards,
wooden cubes,
1 10-sided die,
1 rulebook
1883, a game based on the 18xx system, reproduces the forgotten history of the small railways of the past in this portion of the Po Valley, connecting the most remote villages in the Emilian Apennines with the Great River Po.
You’ll be tycoons which will compete to earn money and build the best portfolio by investing and operating on the Italian railway system from 1883 onwards.