Balance Of Powers

950,00 kr.
Varenummer: CPS1029

Første Verdenskrig over hele kloden.

Dette er et komplet spil af hele krigen med land-, sø- og luftstyrker, produktion, diplomati og økonomi.

Antal spiller: 1 - 7 / Spilletid: 120 - 1440 min. / Alder: ? / Level: Medium/Heavy / Udg. 2015 / Engelsk manual


1
+
Tilføj til kurv
Priser er inkl. moms
Beskrivelse
Indeholder:

Balance of Powers gør det muligt at spille hele Første Verdenskrig i et hex og chit format på hærkorps- og flåde eskadrille niveau, fra den diplomatiske krise i juli 1914 gennem utallige luft-, land- og søslag, indtil Europa når en våbenhvile som kan indtræffe så sent som i maj 1919.

Ud over et tre korts stor fireårig kampagne, har spillet adskillige mindre scenarier inklusive enkelt sæson kort, for at imødekomme enhver tidsplan og interesseområde.

Det innovative kortlayout deler Europa vandret i stedet for lodret for at muliggøre to front kampe på et enkelt kortark.

Tilsammen tillader kortene en vis grad af strategisk spekulation der normalt ikke er på spil af operationelt niveau.


For eksempel kan briterne invadere den tyske eller adriatiske kyst i stedet for Dardanellerne.

Balance Of Power skildrer også diplomati og økonomi.

Et forhandlings baseret diplomatisystem gør det muligt for historieinteresserede at genskabe periodens land for land politik, eller spillere kan vælge en enklere, strømlinet tidsplan for neutral adgang med et strejf af tilfældighed tilføjet til overraskelse.

Industriel produktion er så simpel som 1-2-3 for at undgå overdreven matematik og samtidig gøre det muligt for spillere at forstå "omkostningerne" ved deres tab

I sidste ende afhænger sejren af ​​kontrol over terrænet eller akkumuleret demoralisering.

Spil mekanikken genskaber dilemmaerne fra Første Verdenskrig.

Landaktioner begynder med mobile stakke i storslåede fejende offensiver, men bremses til sidst når korpsbrikkerne vendes for at forskanse sig og derved fastlåse deres gevinster til den lange udmattelseskrig.

Skyttegravekrig involverer en i hex dimension der skaber kampe for enkelte hexes og derved simulerer den taktiske ebbe og flod, der animerede fronten selv under strategisk "dødvande".


Udsigten til et "gennembrud" til de grønne marker hinsides slagmarken motiverer uophørligt til angreb, men det er flygtigt indtil kampvogne, fly og taktisk innovation ændrer krigsførelse for altid.

I luften og til søs gør et roll to hit system det muligt for luft- og (valgfri) sø kamp at skalere fra de små luftkampe i Fokker fly, til det mægtige sammenstød af dreadnoughts i Jylland.

Og der er et havkort i hjørnet af det ene kort, som spænder over hele kloden, så spillere kan genskabe begivenheder i Fjernøsten og langt ude på havet.


For regler: TRYK HER


Three 22 X 34 inch maps

Four Countersheets – approximately 900 counters (9/16” size)

One Rulebook

One Scenario book

One General Records Track

2 Player Aid Cards

Dice

One Box and Lid set