Clash of Giants: Civil War

520,00 kr.
Varenummer: GMT1603

Clash of Giants: Civil War, tager spil systemet fra Ted S. Raicers populære og anmelderroste Clash of Giants WWI serie til to af de store slag i den amerikanske borgerkrig: Second Bull Run og Gettysburg.

Antal spiller: 1 - 2 / Spilletid: 180 - 420 min. / Alder: 12+ / Level Medium-Light / Engelsk manual / Udg. 2016.

  

1
+
Tilføj til kurv
Priser er inkl. moms

CoG: Civil War bruger en modificeret version af chit-pull Activation-systemet fra Clash of Giants II: Campaigns of Galicia and First Ypres, 1914, mens CoG kampsystemet bibeholdes.

Hver enhed (for det meste brigade niveau) har en taktisk effektivitets vurdering baseret på dens moral, træning, lederskab og erfaring, men selv en dårlig enhed kan have et heroisk øjeblik mens Jernbrigaden måske ikke altid er lavet af jern.

Det er et ægte spillersystem, som producerer realistiske resultater uden en masse besværlige procedurer og giver spillerne mulighed for at koncentrere sig om spillet frem for reglerne.

Enheder i CoG: Civil War er for det meste infanteribrigader (med den ulige kavaleri brigade eller halvbrigade).

Hver dag er opdelt i fire dags ture og en nat tur.

Brætspillet viser skove, bakker, stejle hex sider, jernbaneafskæringer og volde, veje, floder, åer, broer, byer, sumpet terræn og Djævlens hule ved Gettysburg.

Aktiveringsreglerne, som kombinerer tilfældig formationsaktivering (for det meste korps for Unionen og divisioner for de konfødererede) med variable bevægelsestillæg, skaber uforudseeligheden af krig og friktion der er så vigtig for borgerkrigskampe.

At beordre din korpschef til at tage en bakke er én ting - at få ham til at handle som du ønsker er en anden.

Og fordi disse effekter opnås uden skjult tæller/dummy-enhedsmekanik, er CoG: Civil War ikke kun et tempofyldt to-spiller-spil, men også fremragende til solospil.

Nogle aktiveringsmarkører giver dig også mulighed for at koordinere mere end én formation, såsom Longstreet ved Gettysburg.

De to kampe, Second Bull Run og Gettysburg skildrer en af ​​Lees største sejre forud for hans første invasion af norden og hans største nederlag under hans anden invasion.

Begge møder er med begrænsede styrker indsat i starten, som gradvist udvikler sig til mægtige sammenstød.

Ankomsten af ​​friske styrker er et andet område hvor spil systemet tillader variation: Enheder kan blive forsinket eller ankomme til den forkerte vej.

Du kan endda forsøge at fremskynde ankomsten af ​​dine off-board styrker men med øget risiko for at de ankommer senere i stedet.

At vinde involverer en kombination af at tage og holde sejrs hexe, at forlade enheder og påføre skader.

Særlige regler dækker sådanne ting som general Popes forvirrende ordrer ved Second Bull Run, det konfødererede storbatteri på tredjedagen i Gettysburg, brugen af ​​Union VI Corps som reserve i begge kampe, kavaleri der forsinker aktioner og tilbagetog før kamp, samlingsenheder om natten og visse nøglelederes handlinger.

Men selvom der er rigeligt til at give hver kamp en karakteristisk smag, forbliver handlingen overskuelig, hurtigspillende og spændende.

Fans af enten Civil War eller Clash of Giants-serien vil ikke blive skuffede.

For regler: TRYK HER

For living rules: TRYK HER

Gennemgang af spillet: