Combat Commander: Pacific

649,00 kr.
Varenummer: GMT0811

Combat Commander: Pacific er et kortdrevet brætspil, der dækker den taktisk infanterikamp i Stillehavet under Anden Verdenskrig.

Antal spiller: 2 / Spilletid: 180 min. / Alder: 12+ / Level: Medium/Heavy /Engelsk manual / En klassiker første gang udgivet 2008


1
+
Tilføj til kurv
Priser er inkl. moms
Beskrivelse
Indholder:
English:

CC: Pacifics hovedtema er tilføjelsen af ​​tre nye fraktioner til Combat Commander-familien:

- Kejserlige Japan

- Stillehavs-USA - med stor vægt på det amerikanske marinekorps

- Pacific Commonwealth - med fokus på indiske og ANZAC-styrker

CC: Pacific er et selvstændigt spil i den kortdrevne Combat Commander-spilserie.

Mens du bruger Combat Commander: Europes grundlæggende regler, inkluderer CC: Pacific adskillige regeljusteringer og tilføjelser for mere præcist at skildre taktisk krigsførelse, som den oplevedes af deltagerne i og omkring Stillehavet og Det Indiske Ocean.

Dette vil øge kompleksiteten af ​​Combat Commander-serien en smule, samtidig med at det giver lidt mere dybde og realisme.

Blot nogle få af tilføjelserne inkluderer:

- Banzai angreb

- BAR'er og Thompson SMG'er

- Landindsættelse på strand og flodkrydsninger

- Skjult bevægelse

- Huler

- Spejdere

- Fly

- Bajonetter

- Morter spotting

- Rekognoscering.

SKALA: Hver hex på et Combat Commander geografisk kort er omkring 100 fod på tværs (ca. 30 meter).

Hver komplet spillertur repræsenterer abstrakt adskillige sekunders realtid.

Hver komplet spille omgang repræsenterer abstrakt adskillige minutter af realtid.

ENHEDER: Som en del af den unikke sammensætning af senkrigs USMC squads og indlejringen af ​​specialiserede våben squads i IJA-hold, er enhederne i spillet repræsenteret af 4-6 mands hold og 8-13 mands hold.

Radioer - og individuelle våben større end en pistol eller riffel er repræsenteret af deres egne brikker.

Individuelle fly er også repræsenteret med deres egne brikker.

SEJR: Spillerne forsøger at opnå sejr ved at flytte deres kampenheder hen over de geografiske kort, for at angribe deres modstanders kampenheder og besætte så mange mål som muligt.

Den grad, hvormed en spiller lykkes eller fejler, måles ved et scenaries specifikke objektiver, ødelæggelsen af ​​fjendens enheder og udgangen af ​​venlige enheder fra modstanderens bordkant.

SPILFLOW: Et spil Combat Commander er opdelt i flere tidssegmenter.

Der er dog ingen spillesekvens at følge: Hvert tidssegment er opdelt i et variabelt antal spilleromgange, som hver kan bestå af et eller flere skæbnekort "ordrer" udført af den aktive spiller.

Skæbnekort "Handlinger" kan generelt udføres af begge spillere til enhver tid.

"Begivenheder" og "Triggers"  både gode og dårlige vil forekomme med tilfældige intervaller for at tilføje lidt kaos og usikkerhed for hver spillers ellers perfekte plan.

CC: Pacific vil inkludere tolv nye kort med terræn specifikt for PTO.

CC: Pacific's playbook indeholder: Tolv scenarier.

En Pacific-version af Random Scenario Generator, der bruger de nye kort og nationaliteter.

Dette tilfældige scenariesystem giver et næsten uendeligt udvalg af kortkonfigurationer, styrkestrukturer og kampsituationer.

Tildelte pointværdier for alle enheder, våben, radioer og befæstninger i spillet, så spillerne nemt kan skabe deres egne scenarier og kampordrer.

Et afsnit, der beskriver forskellene mellem CC: Pacific og Combat Commanders første to bind, for at spillere, der er bekendt med de tidligere spil, kan hoppe direkte ind i deres første scenarie med minimal læsning af regler.

Et udvidet eksempel på leg.

Design og udvikle noter samt adskillige spiltip.

Et udvidet eksempel på at spille.

Design og udviklings noter samt adskillige spiltip.

For regler: TRYK HER


352 x large counters (5/8")

280 x small counters (1/2")

216 x 2.5 x 3.5 cards

6 x 2-sided 17 x 22 maps (twelve maps in total)

3 x 2-sided 8.5 x 11 nation-specific player aid cards

2 x 1-sided 8.5 x 11 generic player aid cards

1 x 32-page Rulebook

1 x 32-page Playbook

1 x Track Display

CC: Pacific's main theme is the addition of three new factions to the Combat Commander family:

- Imperial Japan

- The Pacific US - with a strong emphasis on the US Marine Corps

- The Pacific Commonwealth - focusing on Indian and ANZAC forces

CC: Pacific is a stand alone game in the card-driven Combat Commander game series. 

While utilizing Combat Commander: Europe's basic rules, CC:Pacific includes numerous rule tweaks and additions in order to more accurately portray tactical warfare as experienced by the participants in and around the Pacific and Indian Oceans. 

This will slightly ramp up the complexity of the Combat Commander series while at the same time imparting a bit more depth and realism. Just a few of the additions include:

- Banzai attacks

- BARs and Thompson SMGs

- Beach landings & river crossings

- Hidden movement

- Caves

- Scouts

- Aircraft

- Bayonets

- Mortar spotting

- Reconnoitering.

SCALE: Each hex of a Combat Commander map is roughly 100 feet across (about 30 meters). 

Each complete Player Turn abstractly represents several seconds of real time. 

Each complete Game Turn abstractly represents several minutes of real time.

UNITS: Duein part to the unique composition of late-war USMC squads and the imbedding of specialized weapon teams within IJA squads, the units in the game are represented by 4-6 man Teams and 8-13 man Squads. 

Radios — and individual weapons larger than a pistol or rifle — are represented by their own counters. 

Individual Aircraft are also represented with their own counters.

VICTORY:  Players attempt to achieve victory by moving their combat units across the game map to attack their opponent’s combat units and occupy as many objectives as possible. 

The degree to which a player succeeds or fails is measured by a scenario’s specific Objective chits, the destruction of enemy units, and the exiting of friendly units off the opponent’s board edge.

GAME FLOW:  A game of Combat Commander is divided into several Time segments. 

There is no sequence of play to follow, however: each Time segment is divided into a variable number of Player Turns, each of which may consist of one or more Fate Card "Orders" conducted by the active player. 

Fate Card "Actions" may generally be conducted by either player at any time. "Events" and die roll "Triggers" — both good and bad — will occur at random intervals to add a bit of chaos and uncertainty to each player’s perfect plan.

CC: Pacific will include twelve new maps featuring terrain specific to the PTO.

CC: Pacific'splaybook will include:

Twelve scenarios.

A Pacific version of the Random Scenario Generator utilizing the new maps and nationalities. 

This random scenario system provides an almost unending variety of map configurations, force structures, and combat situations.

Assigned Point Values for all units, weapons, radios and fortifications in the game, allowing players to easily create their own scenarios and Orders of Battle.

A section detailing the differences between CC:Pacific and Combat Commander's first two volumes in order that players familiar with those earlier games can jump right into their first scenario with minimal rules reading.

An extended example of play.

Design & Develop notes as well as numerous play hints.