




Iron And Oak
Iron and Oak handler om skib til skib søslag, der foregår under den amerikanske borgerkrig.
Antal spiller: 2 / Spilletid: 90 min. / Alder: 12+ / Sværhedsgrad: Medium -> Light / Udgivet 2013
Andre vare fra GMT Games
Som en taktisk repræsentation af søkrigsførelse, er hvert af skibene præcist modelleret til offensiv kapacitet, herunder kanonering, påsejling og "torpedoer".
For defensiv kapacitet er inkluderet, skader og fem forskellige pansrede eller træbelagte punkter og for manøvredygtighed, besætningsstørrelse og dybgang.
Du kommanderer 70 berømte skibe fra æraen:
the Union:
Onondaga, Tecumseh, Winnebago, Monitor, Osage, Minnesota, Brooklyn, Hartford, Essex, Carondolet, Kearsarge, Ossipee, Queen of the West, Iroquois, Spuyten Duyvil;
The Confederate:
Tennessee, Virginia, Atlanta, Palmetto State, Arkansas, Albemarle, Alabama, Florida, General Beauregard, Sumter; and many more.
Mange af de 14 scenarier i dette let at lære spil, kan spilles på en time eller mindre.
Inkluderet er 13 historiske og 1 hypotetiske søslag:
Hampton Roads
Mobile Bay
Trent's Reach
Wassaw Sound
duellen mellem Alabama og Kearsarge og sagaen om Arkansas som kan spilles som tre individuelle scenarier eller som en sammenkædet mini kampagne.
Derudover dukker forter sprængfyldte med kanoner op for at udfordre skibskaptajnernes evner.
Og Hvis det ikke skulle være nok til at varme tingene op, så tilføjer scenariebaserede valgfrie regler et par interessante "hvad nu hvis" situationer for at udvide spillet.
Hvis du er interesseret i at styre din egen flåde, inkluderer Iron and Oak et selvstændigt kampagnemodul hvor spillerudvalgte styrker kæmper ud i de mange floder, bugter, vige og kystområder.
Kampagnespillet genskaber Brown Water Navy typisk for perioden, i en række tilfældigt genererede kampe.
Som spillet skrider frem kender spillerne ikke den nøjagtige længde af kampagnen eller den specifikke blanding af kampene.
Spillere skal ikke kun styre søslagene, men skal også strategisk allokere ressourcer og reparere samt ombygge deres skibe.
De 16 Navy Yard kort, bruges til at plotte en kurs og påvirke kampagnernes udfordringer.
To eller flere spillere kæmper på det 22" x 34" kort der har et område gitter.
Denne enkle tilgang styrer skibsbevægelser, såvel som al kamphandling.
De lange perioder med passivitet typisk for ACWs taktiske flådespil er forbi, da disse tidlige damp æra skibe kæmpede for at manøvrere sig ind i kamp.
Dette innovative spilsystem lægger vægt på hurtig handling og taktisk beslutningstagning.
De 50 Action Cards bruges til at hjælpe og forbedre spillet, ikke drive det.
Hver gang du kæmper, uanset om det er i et scenarie eller et kampagnespil, udfolder handlingen sig på en meget anderledes måde.
Ønsker du at bruge hot shot eller brandgranater?
Er det nu det bedste tidspunkt at skyde hurtigt eller er det klogt at manøvrere og påsejle fjenden?
Skal man dele besætningen som reparationshold?
Kommer det fjendtlige skib til at manøvrere ind i dit torpedofelt (miner)?
Disse og mange andre muligheder eksisterer gennem spillet med handlingskortene.
Eller du kan beslutte dig for ikke at spille nogen handlingskort overhovedet og bare manøvrere samt skyde.
Du styrer hvordan og hvornår handlingen udfolder sig.
Du er ikke nødvendigvis bundet af historien.
For manual: TRYK HER
For playbook: TRYK HER
Unboxing: